DESIGNED BY OLWEBDESIGN

Εκδηλώσεις

Safer Internet Day

Εκτύπωση
Δημοσιευμένο στις 06 Φεβρουάριος 2016

 

VIEE - eTwinning 2015-2016

 

Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Σταματία Σταμάτη, ΠΕ02

 



 

Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 2015

Εκτύπωση
Δημοσιευμένο στις 05 Οκτώβριος 2015


Την πρώτη Δευτέρα του Οκτωβρίου κάθε σχολικού έτους γιορτάζεται η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, με ένα θεματικό άξονα που να αναδεικνύει τη φιλοσοφία, την κοινωνική διάσταση και τη δυναμική του σχολικού αθλητισμού. 

Για το 2015, γιορτάσαμε σήμερα την ημέρα αυτή με θεματικό άξονα: "Σχολικός Αθλητισμός - Συμμετέχω και μαθαίνω τα Ολυμπιακά Ιδεώδη μέσα από τα Ολυμπιακά και Παραολυμπιακά αθλήματα".


 

Στο Σαμάρα, που φτερά του έβαλε

Αρχαίο Πνεύμ? αθάνατον, αγνέ πατέρα
του ωραίου, του μεγάλου και τ? αληθινού,
κατέβα, φανερώσου κι άστραψ? εδώ πέρα
στη δόξα της δικής σου γης και τ? ουρανού.

Στο δρόμο και στο πάλεμα και στο λιθάρι,
στων ευγενών Αγώνων λάμψε την ορμή,
και με τ? αμάραντο στεφάνωσε κλωνάρι
και σιδερένιο πλάσε κι άξιο το κορμί.

Κάμποι, βουνά και πέλαγα φέγγουν μαζί σου
σαν ένας λευκοπόρφυρος μέγας ναός,
και τρέχει στο ναό εδώ προσκυνητής σου,
Αρχαίο Πνεύμ? αθάνατο, κάθε λαός.

Κ. Παλαμάς

 

Σχολικός Αθλητισμός - Συμμετέχω και μαθαίνω τα Ολυμπιακά Ιδεώδη μέσα από τα Ολυμπιακά και τα Παραολυμπιακά Αθλήματα

www.dikaiologitika.gr

Σχολικός Αθλητισμός - Συμμετέχω και μαθαίνω τα Ολυμπιακά Ιδεώδη μέσα από τα Ολυμπιακά και τα Παραολυμπιακά Αθλήματα

www.dikaiologitika.gr

Σχολικός Αθλητισμός - Συμμετέχω και μαθαίνω τα Ολυμπιακά Ιδεώδη μέσα από τα Ολυμπιακά και τα Παραολυμπιακά Αθλήματα

www.dikaiologitika.gr

Σχολικός Αθλητισμός - Συμμετέχω και μαθαίνω τα Ολυμπιακά Ιδεώδη μέσα από τα Ολυμπιακά και τα Παραολυμπιακά Αθλήματα

www.dikaiologitika.gr

 

ΟΛΥΜΠΙΟΝΙΚΗΣ

της Ελένης Αρτεμίου-Φωτιάδου


Του ιδρώτα ο στέφανος στο δρόμο του θριάμβου
Ανθοβολούσαν γύρω του ειρήνης πανηγύρια
Σεμνός ο όρκος ξέφυγε απ? του Δία το ιερό
του Φοίβου ν? ανταμώσει τη λύρα τη χρυσή
μπροστά στο Βουλευτήριο.
΄Ηχο γλυκό οι σάλπιγγες γεννούν
τιμή στο μεγαλείο που γεννήθηκε
στην ΄Αλτη των ημίθεων, στη χώρα με τ? αγάλματα.
Μπροστά του η σμίλη του Πινδάρου.
Πίσω, στα γκρεμισμένα τείχη, ένα κάλεσμα.
Σε άρμα τέθριππο η Δόξα να καλπάζει.
Αέρι σιγανό ψιθύρους σκόρπισε
και θρόισαν της ιερής ελιάς τα φύλλα.
Ελευθερώσαν στίχους επινίκιους,
κότινο πλέξανε για την αθανασία.
΄Ορθιοι πατέρας κι αδερφοί.
Φωτιά τον έκαψε η φωνή τους.
Σώμα και φλόγα γιγαντώσανε.
Δέκα πορφύρες βάφουν τα όνειρά του.
Σφίγγει το χέρι του γροθιά , ατσάλι,
θρασομανάει το πείσμα της τιμής.
Στο νου του φτάνει η νιότη τ? άξιου πατέρα.
Πιο άξιος ο γιος, όταν το στάδιο τελειώνει.
Του Ορκίου Δία πιστός στις προσταγές
σε μια Παγκόσμια Ολυμπία.
Φως των φώτων στα χρόνια που θα έρθουν.
Σκίζει Ρομφαία τους αιώνες,
βάθρα σηκώνοντας σε νου υγιή εν σώματι υγιεί.
΄Υμνος στα χείλη του το θαύμα του Ανθρώπου.


 

Καλλιπάτειρα

του Λορέντζου Μαβίλη

«Αρχόντισσα Ροδίτισσα, πώς μπήκες;

Γυναίκες διώχνει μια συνήθεια αρχαία

εδώθε». ? «Έχω ένα ανίψι, τον Ευκλέα,
       τρία αδέρφια, γιο, πατέρα Ολυμπιονίκες?  

να με αφήσετε πρέπει, Ελλανοδίκες,
και εγώ να καμαρώσω μέσ' στα ωραία
κορμιά, που για το αγρίλι του Ηρακλέα
παλεύουν, θιαμαστές ψυχές αντρίκειες.

Με τες άλλες γυναίκες δεν είμαι όμοια?
στον αιώνα το σόι μου θα φαντάζει
με της αντρειάς τα αμάραντα προνόμια.

Με μάλαμα γραμμένος το δοξάζει
σε αστραφτερό κατεβατό μαρμάρου
ύμνος χρυσός του αθάνατου Πινδάρου».


 

Αναγέννηση

της Όλγας Ρουβήμ

Η ζωή μου όλη, ατέρμονες ευθείες.
Διασχίζουν το χρόνο, αγγίζουν το άπειρο.

Μονόδρομοι.
Παρωπίδες.
Μάτια κλειστά.
Βουβά βήματα στο πουθενά.

Ο ήλιος λυγίζει τις ευθείες,
κι ακολουθούν την καμπύλη της ψυχής.
Επιστροφή στο σημείο γέννησης κι ανυπαρξίας.
Τρομάζω.
Ψυχορραγεί η εξέλιξη.
Η καρδιά κτυπά για την ανατολή.

Έλεγχος.
Καταλύτης.
Χρυσό σημείο της αρχής.
Έκρηξη.
Κι αναγεννιέμαι, κομμάτι της σάρκας μου.
Μάνα και πατέρας, εγώ.

Δύναμη.
Διάσπαση.
Δημιουργία.

Συνθέτω τον κύκλο.
Η σφαίρα του σύμπαντος, η μόνη αλήθεια.
Δε βγάζω άκρη, δεν υπάρχει η άκρη.

Ροή.
Νερό.
Κύκλος.



ΟΛΥΜΠΙΑΚΑ ΙΔΕΩΔΗ


1) Ευγενής άμιλλα (ευ αγωνίζεσθαι)

2) Ισότητα

3) Αλληλεγγύη

4) Συναδέλφωση και Ειρήνη

5) Αξιοκρατία και Δικαιοσύνη

6) Επιδίωξη όχι τόσο υλικών αλλά, πρωτίστως,

ηθικών και ψυχικών απολαβών


 

Ολυμπιακοί αγώνες: καλλιεργώντας το νόημά τους!

από το ΒΗΜΑ


 

Είναι η Παγκόσμια Γιορτή, η ? πιο παγκόσμια γιορτή. Οι Ολυμπιακοί Αγώνες "κουβαλάνε" ένα βαρύ ιστορικό και πολιτιστικό φορτίο. Έχουν μετασχηματιστεί, όμως, εδώ και πολλά χρόνια σε ένα εμπορευματοποιημένο σκηνικό, όπου τα αθλητικά και ολυμπιακά ιδεώδη και το ολυμπιακό πνεύμα έχουν συρρικνωθεί -ίσως και να έχουν εκλείψει-, όπου το κυνήγι των ρεκόρ γίνεται όλο και πιο ? χημικό, όπου οι σπόνσορες και οι χορηγοί είναι οι μεγάλοι ωφελημένοι, όπου οι πόλεις που τους διοργανώνουν πληρώνουν ένα πολύ ακριβό τίμημα (με φοβερά χρέη στην επόμενη της γιορτής περίοδο), με μοναδικό όφελος την πρόσκαιρη δόξα.

Προφανώς, δεν μπορούμε να γυρίσουμε τα πράγματα πίσω και δεν έχει κανένα νόημα οποιαδήποτε τέτοια αντίληψη. Σε μια εποχή κρίσης αξιών, σε εποχή παρακμής, η αμφισβήτηση των στοιχείων που παράγουν αυτή τη φθίση είναι σημαντικός παράγοντας πολιτιστικής ανάτασης. Ωστόσο, μπορούμε να καλλιεργήσουμε μια κουλτούρα αμφισβήτησης της σημερινής οικονομίστικης και στενά χρησιμοθηρικής λειτουργίας των Ολυμπιακών Αγώνων. Γιατί έχει αλλοιωθεί ο βασικός πυρήνας τους: η προαγωγή της ειρήνης, του πολιτισμού, της φιλίας και της συνεργασίας των λαών, της ευγενούς άμιλλας. Μπορούμε να αναρωτιόμαστε. Όλες οι πολιτισμικές αξίες της σύγχρονης ανθρωπότητας πρέπει να "ρυμουλκούνται" από το κέρδος των ισχυρών οικονομικών κέντρων;

Για ποιο λόγο πρέπει οι αθλητές να κυνηγούν ολοένα και νέα ρεκόρ; Καλλιεργούνται οι δυνατότητες της ανθρώπινης φύσης με αυτό το κυνηγητό ή μεγαλώνει ο τζίρος των χημικών ουσιών που αγκαλιάζουν όλο και περισσότερο τον αθλητισμό; Γιατί ασχολούμαστε όλο και πιο πολύ με το ντόπινγκ; Δε θα μπορούσε να γίνεται ο ανταγωνισμός των αθλητών με βάση του ποιος θα είναι πρώτος, δεύτερος, κ.λπ.;

Παρόλα αυτά, οι Ολυμπιακοί Αγώνες έχουν την αξία τους και την ομορφιά τους. Μπορούμε να χαιρόμαστε αυτή καθαυτή την παγκόσμια συνάντηση εθνών, κρατών, λαών, ανθρώπων. Μπορούμε να καμαρώνουμε για την αξία του αρχαίου ελληνικού πνεύματος, να καμαρώνουμε με την είσοδο της ελληνικής σημαίας στο στάδιο, να νιώθουμε υπερήφανοι από τις μικρές και μεγάλες επιτυχίες αλλά και από την προσπάθεια των αθλητών μας, να αισθανόμαστε συγκίνηση από την ανάκρουση του Ολυμπιακού Ύμνου, να συνειδητοποιούμε την αξία της μεγάλης συνάντησης πολιτισμών, λαών και ανθρώπων ως μια συνάντηση ? πανηγύρι, ως μια προσπάθεια καλλιέργειας της διαφορετικότητας, της αλληλεγγύης, της ισότητας, της ειρήνης, της ελευθερίας.




ΑΘΗΝΑ, 2004


 

Υπεύθυνη Διοργάνωσης: Σταματία Σταμάτη, ΠΕ02

 



 

Νιώθω ... θύμα

Εκτύπωση
Δημοσιευμένο στις 10 Μάρτιος 2014

 

Τη Δευτέρα, 10 Μαρτίου 2014, επισκέφθηκε το Α3 του 7ου Γυμνασίου Ιωαννίνων η κυρία Ερασμία Φείδη, Ψυχοπαιδαγωγός-Αναπληρώτρια Επιστημονικά Υπεύθυνη του Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας «Σχεδία», MSc. Κοινωνικής Ψυχιατρικής και Παιδοψυχιατρικής. Επίσης, σε μια συνέντευξη (που θα παρουσιαστεί προσεχώς) μας διευκρίνισε απορίες μας σχετικά με το επάγγελμά της και τις ικανότητες που απαιτούνται για αυτό.

Ο στόχος μας ήταν να μιλήσει για την ενδοσχολική βία και να οργανώσει και βιωματικές ασκήσεις, επιδιώκοντας να αναπτύξει την ενσυναίσθηση, δηλ. το να μπούμε στη θέση του άλλου και να συνειδητοποιήσουμε ότι οι άνθρωποι σκέφτονται διαφορετικά για διαφορετικά πράγματα.

Δύο ώρες απολαύσαμε μια πετυχημένη δραστηριότητα η οποία μας προσέφερε πολλά και ουσιαστικά.

Αρχικά, καθίσαμε σε ένα μεγάλο κύκλο και παρουσιάσαμε τους εαυτούς μας, τα ενδιαφέροντά μας, τις προσδοκίες μας.

Στη συνέχεια, σχηματίσαμε μικρότερους κύκλους (των 6-7 ατόμων), προσέχοντας να επιλέξουμε παιδιά με τα οποία δε γνωριζόμαστε τόσο καλά.

Γίναμε, ξεχωριστά η κάθε ομάδα, "θύτες", "θύματα", "παρατηρητές".

Τα παιδιά της κάθε ομάδας θα έμπαιναν στη θέση ενός ρόλου, θα "ένιωθαν" τα συναισθήματα του ρόλου και θα τα κατέγραφαν σε μια επιστολή, η οποία θα διαβαζόταν, μετά, στην ολομέλεια.

Όταν μιλήσαμε, στο τέλος, για όλα αυτά που κάναμε, καταλάβαμε και σκεφτήκαμε πάρα πολλά.


Περισσότερα εδώ.

Σχολικός Εκφοβισμός

 

Ευχαριστούμε πάρα πολύ την κα Φείδη για την ευαίσθητη και άρτια δουλειά της που μας έδωσε ερεθίσματα να σκεφτούμε και να προβληματιστούμε.


Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Σταματία Σταμάτη, ΠΕ02

 


 

Δεν είναι ποτέ αργά να φτιάξεις μια δυνατή και υγιή καρδιά

Εκτύπωση
Δημοσιευμένο στις 19 Φεβρουάριος 2014

 

Με αφόρμηση την ενότητα 4 της Νεοελληνικής Γλώσσας, όπου διδαχτήκαμε τη διατροφή και τις συνέπειές της στην υγεία, μίλησε στο Α3, τη Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου 2014, η ιατρός καρδιολόγος Ευγενία Παππά, μετά από πρόσκληση της καθηγήτριας του τμήματος Σταματίας Σταμάτη, για την καρδιακή νόσο, τα οφέλη της υγιεινής διατροφής και της σωματικής άσκησης, καθώς και για τον έλεγχο του άγχους. Επίσης, μας παραχώρησε συνέντευξη για τη δουλειά της, την οποία θα παρουσιάσουμε προσεχώς.

kardiagymnazetaiΤα παιδιά έμαθαν ότι:

- το έμφραγμα χτυπάει και νέους ανθρώπους.

- οι καρδιακές παθήσεις καταλαμβάνουν την 1η θέση ως η κύρια αιτία θανάτου.

- αρκετοί συνδυαστικοί παράγοντες ενοχοποιούνται, όπως: το κάπνισμα, το αλκοόλ, η παχυσαρκία, ο διαβήτης, η έλλειψη άσκησης, η υψηλή χοληστερόλη και πίεση.

-  η υγιεινή διατροφή και η σωματική δραστηριότητα μπορούν να ελαχιστοποιήσουν τον κίνδυνο.


Η παρουσίαση που μας έδειξε ήταν, ιδιαίτερα, κατατοπιστική και παραστατική.

Για να έχουμε υγιή καρδιά


Ευχαριστούμε πάρα πολύ την κα Παππά για την ευγένεια και την προθυμία της να μας αφιερώσει λίγο από τον πολύτιμο χρόνο της.

 

    

Copyright © 2024 7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ